Paide sLow fLow 03

Chciałbym przypomnieć poszukującym nowych brzmień założony w 2005 roku w Berlinie przez Olafa Tonsteina net-label .:;, ::|:: :,; ..: klitorik°. W katalogu klitorik° oprócz fundatora tej inicjatywy Olafa (koncentrującego się głównie na ambientowych przestrzeniach i field recordingu) kolejnym jasnym elementem klikającej układanki jest Marow.

Wszystkie trzy dotychczas nagrane przez Marowa albumy cechują się kruchymi i krystalicznymi dźwiękami. Jeśli mielibyśmy się doszukiwać elektronicznej tradycji muzycznej u Marowa, to są to na pewno kultowe wytwórnie Raster-Noton oraz Mille Plateaux, gdzie usterkowanie czyli estetyka glitch stanowi i stanowiła punkt wyjścia dla wielu artystów. Marow tworzy własny język o zmiennym tempie i natężeniu. Od krótkich kilkudziesięciosekundowych drobin, po długie płynące własnym rytmem pulsujące suity.

W pewnym sensie ta nieznana nikomu wytwórnia w bardzo konsekwentny sposób tworzy swój styl poprzez pojawiające się kolejne albumy, jak również tworzone designerskie projekty dostępne za darmo na stronie labelu w formacie pdf.

Ta próba włączenia grafiki w obszar muzyki jest znamienna właśnie dla wywtórni Carstena Nicolaia Raster-Noton. I choć ostatnia produkcja wydana sumptem klitorik° pojawiła się w 2008 roku, pozostaje mieć nadzieję, że Olaf Tonstein i Marow na tym nie poprzestaną.