Paide sLow fLow 01

W tym wątku postaram się (regularnie) opisywać muzykę, która będzie stanowiła punkt wyjścia dla setów w trakcie sLow Audycji.

Dzisiaj w pierwszej części audycji będzie okazja do posłuchania dokonań Scotta Herrena. To dobry moment, żeby zaprezentować jego najnowsze wydawnictwa wydane w tym roku Everything She Touched Turned Ampexian nagrane jako Prefuse 73 oraz La Llama nagrane jako Savath & Savalas.

Everything She Touched Turned Ampexian

La Llama

La Llama

Obie płyty Scotta Herrena to kolejny przejaw jego różnorodności i wszechstronności.  Pod aliasem Prefuse 73 i jego najnowszą płytą skrywa się naszpikowana bogactwem sampli, kunsztowna mozaika. Porównywanie możliwości producenckich Prefuse’a do narracji w utworach Amona Tobina może i nie jest tutaj odpowiednie, niemniej skojarzenia są jak najbardziej właściwe – praca na samplach i tworzenie za ich pomocą nowych i oryginalnych struktur. All the sounds on this record are as distinctive as a vocal… even the drums are lyrical – tak opisał najnowszą płytę Isaiah Ikey Owens, członek zespołu Mars Volta i myślę, że jest to doskonała rekomendacja oddająca ducha warsztatu Scotta.

La Llama to odmienna jakość. O zupełnie innej wrażliwości, odwołująca się do iberyjskich korzeni Scotta Herrena. Dużo tutaj nastrojowości i nostalgii. Scott często wykorzystuje strukturę piosenkową, bogatą w ciekawe aranże, wzbogacane śpiewem. W porównaniu z Prefuse 73, Savath & Savalas może okazać się dużym stylistycznym zaskoczeniem, choć i tutaj widoczne są specyficzne dla Scotta techniki producenckie.

W kolejnej części sLow Audycji, bardziej eksperymentalnej, głównym motywem będzie muzyka duetu MajuSakany Hosomi i Masakiego Narity. Obaj Panowie są postaciami działającymi na scenie muzyki elektronicznej od drugiej połowy lat 90. Współpracowali z takimi postaciami jak Tujiko Noriko, Chara, Akino Arai. Nagrali również 2 płyty (jako Neina) dla słynnej wytwórni Mille Plateaux.

Muzykę Maju można opisać jako ziarnistą podróż przez długie, rozciągnięte przestrzenie, zatopione w głębokich dronach. Ich upodobanie do zabrudzonych faktur, jest cechą szczególną i charakterystyczna. Niemniej każda z kolejnych płyt okazuje się być inna pod względem brzmienia i koncepcji. Ich ostatnia pozycja Maju-5 ukazała się w 2008 roku, pokazując, że choć historia tego zespołu liczy sobie już ponad 10 lat to Maju są ciągle muzykami poszukującymi.

Maju-1

Maju-2

Maju-3

Maju-4

Maju-5

Reklama